29.5.2026 oli merkittävä päivä Finn Energy Group L.L.C ja Vihreä Watti Oy, kun vietimme avajaisseremoniaamme Swiss Diamond Hotelissa Prishtinassa. Tilaisuus juhlisti yritystemme yhdistymistä sekä uusien markkinoiden avautumista Länsi-Balkanilla.

WhatsApp Image 2026 05 30 at 12.30.46

Päivä käynnistyi Suomen Kosovon-suurlähettilään Eevamari Laaksosen isännöimällä lounastilaisuudella, jossa keskustelimme laajasti Länsi-Balkanin uusiutuvan energian tarpeista, markkinamahdollisuuksista sekä alueen vihreän siirtymän tulevaisuudesta. Samalla esittelimme Finn Energy Groupin ja Green Watt Groupin yhdistymisen sekä rajat ylittävän yhteistyömallimme, joka vahvistaa asemaamme kansainvälisillä energiamarkkinoilla. Vihreä Watti Oy toimii osana Finn Energy Groupia, mahdollistaen entistä vahvemman osaamisen, resurssit ja kasvun.

Avajaisseremonia kokosi yhteen noin 100 vierasta, mukaan lukien suurlähetystöjen edustajia, asiakkaitamme eri puolilta Länsi-Balkania, median edustajia sekä muita korkean tason sidosryhmiä ja yhteistyökumppaneita.

Tilaisuudessa puheenvuoroja käyttivät:

  • Suomen Kosovon-suurlähettiläs Eevamari Laaksonen
  • Florenda Govori, CEO, Nordic Chamber of Commerce in Kosovo
  • Rinor Hajdini, CEO, Finn Energy Group L.L.C
  • Albin Kastrati, Technical Director, Finn Energy Group L.L.C

Tilaisuuden juonsi yksi perustajista, Jon Ferizi.

Tapahtuma osoitti konkreettisesti, kuinka nopeasti Länsi-Balkanin uusiutuvan energian markkina kehittyy ja kuinka suuri rooli energian varastoinnilla, aurinkoenergialla sekä älykkäillä energiaratkaisuilla tulee olemaan alueen tulevaisuudessa. Olemme ylpeitä siitä, että Finn Energy Group toimii tämän kehityksen etulinjassa.

Kiitos kaikille vieraillemme, yhteistyökumppaneillemme ja sidosryhmillemme, jotka olivat mukana tekemässä tästä päivästä ikimuistoisen. Tämä on vasta alkua.